Ceramic coating auto
Ceramic coating ook wel keramische coating genoemd kan zowel op nieuwe als gebruikte auto’s aangebracht worden! Voor gebruikte auto’s gaat er een nog hele behandeling vooraf aan toe voordat we de ceramic coating aanbrengen. Voordat we dus coating aanbrengen moeten we eerst de auto grondig wassen. Na het wassen wordt deze gekleid en erna weer gewassen. Nu het wassen erop zit gaan we deze polijsten. Dit doen we met onze polijstmachine van Rupes. We bekijken eerst wat de staat van de lak is en met onze lakdikte meter checken we de lak wat op de auto zit.
Na dit gecheckt te hebben gaan we beginnen met polijsten. Bij sommige auto’s is de lak goed verweerd en moeten we deze eerst gaan polijsten een een groffe wollen pad, hiermee haal de de wat diepere krassen mee weg. Hele diepe krassen krijgen wij helaas niet weg. In overleg kunnen we dit door een spotrepair laten spuiten. Nadat we de eerste stap hebben gedaan met een wollen pad, gaan we verder met de 2e stap en dat is met een medium pad, hiermee verwijderen we de kleine krassen die door de wollen pad zijn ontstaan. Na de medium pad kom de laatste fase en dat is fase 3. Dat is met een fijne pad, hiermee krijg je alle kleine krasjes die door de medium krassen zijn ontstaan mee weg en komt er een zeer mooie glans op je auto.
Ontvetten van de auto
Nadat we de auto meerdere lagen hebben gepolijst verwijdere we de polijst residu en beginnen we met het ontvetten van de auto. Dit doen we met een product van Carpro dat heet ERASER. Wij ontvetten de auto 2 maal om zeker van te zijn dat alle polijstpasta van de auto af is. Nadat we dit hebben gedaan komt er nog 1 laag op de auto die als ondergrond wordt gezien voor de ceramic coating. Deze polijsten we op de autolak en laten deze 4 uurtjes intrekken.
Ceramic coating op de autolak aanbrengen
Nu de ondergrond 4 uurtjes is gedroogd komt het stukje ceramic coating aanbrengen. Dit gebeurt met een kleine spons waar we een witte doekje omheen wikkelen. Met het potje ceramic coating druppelen we 8 a 10 druppels op het witte doekje en verdelen dit op een gedeelte van de lak. Wij beginnen met de dak en vervolgens de motorkap en zo gaan we door tot we de hele auto hebben gehad. Per gedeelte brengen we de ceramic coating een en laten dit vervolgens een paar minuten intrekken en erna met een meerdere microvezel doekjes afnemen om zeker van te zijn dat er geen vegen achter blijven.
Drogen met infrarood lampen
Nu de ceramic coating is aangebracht is het tijd om te drogen, door dit project te versnellen gebruiken wij infrarood lampen. Dit doen wij per gedeelte en laten de lampen er 10 minuten op schijnen en vervolgens verplaatsen we de infrarood lampen naar een andere gedeelte.
Ramen coaten, Bumpers en velgen.
Om het compleet te maken bieden wij ook aan om de ramen in een coating te zetten, dit blijft er ongeveer 12 maanden op. Dit geld ook voor de velgen en bumpers. Dit is in overleg mogelijk om erbij te nemen.
Prijs voor ceramic coating
De prijzen die wij hanteren voor een ceramic coating is op aanvraag! voor zowel een nieuwe auto als een gebrukte bolide. Elke auto heeft namelijk zijn eigen aanpak nodig, vandaar dat we liever een afspraak inplannen om de auto te kunnen bezichtigen.
Dingen die je moest weten over keramische coating
Er zijn veel, soms gekke, verhalen over keramische coatings (glascoatings). Het schept verwachtingen die niet kunnen en zullen worden waargemaakt. Leidt tot een negatieve beleving en negatief imago van keramische coatings. Er is een grote hoeveelheid en alle soorten coatings in de aanbieding. Het meest gehoord is keramische coating. In de volksmond “glascoating” genoemd. Professionele keramische coatings presteren beter dan de gehele coatingsmarkt. Het is niet verwonderlijk, maar het is zeer onjuist dat coatings op basis van teflon en/of gewoon plastic door verkopers glascoatings worden genoemd. Deze blogpost is bedoeld om misvattingen over met name keramische coatings uit de wereld te helpen. Dit zijn de 6 belangrijkste misverstanden.
1. Een keramische coating is krasvast.
Er zijn films met een bekraste coating op toetsen en aanstekers met een krasbestendige keramische coating. In feite is een keramische coating niet krasvast, maar krasvast. Waterdichte horloges zijn tot op zekere hoogte waterbestendig, afhankelijk van hoe goed dat aspect is. Waterdichte horloges kunnen goed werken onder de douche, maar duiken met het horloge kan een probleem zijn. Hetzelfde geldt voor keramische coatings. Als u de juiste, veilige wasprocedures volgt, zullen keramische coatings een grote bijdrage leveren aan het voorkomen van krassen en swirls. Ook tot op zekere hoogte, afhankelijk van de kwaliteit van de porseleincoating. De auto wassen met een schuursponsje of de lak eraf schrapen met een sleutelhanger zorgt eigenlijk voor veel problemen, ondanks de keramische coating.
1.1 Hoe helpt een keramische coating krassen te voorkomen?
Een hoogwaardige keramische coating maakt het verschil om de lak er als nieuw en krasvrij uit te laten zien (en vele andere lakfouten te voorkomen). Hier zijn drie interactieve functies die het risico op krassen helpen verminderen. Dit betekent dat hoe beter (de samenstelling van) de keramische coating, hoe beter de krasvastheid. Er is dan ook een groot kwaliteitsverschil tussen (keramische) coatings.- Anti-fouling keramische coating
Bij het wassen van een auto wordt er vaak vuil heen en weer “getrokken” op de lak. En vaak is er extra druk nodig om het vuil te verwijderen. Vooral bij sterk hechtend vuil. Dit alles zorgt voor een schurend effect en veroorzaakt onherstelbare krassen (wax) op de lak. Als het vuil niet meer aan de lak hecht, wordt de kans hierop sterk verkleind. Zeker als je de juiste wasprocedures volgt. - Waterbestendige keramische coating
Carwashzeep heeft veel verschillende functies. Omvat de vorming van een beschermende laag tussen de washandschoen en de lak. Het werkt als smeermiddel als je de wasverf over de verf laat glijden. Dit effect wordt versterkt door de zeer waterafstotende werking van de keramische coating, waardoor de kans op krassen (wax) wordt verminderd. - Zeer harde keramische coating
Hoe beter de samenstelling en hoe hoger het SiO2-gehalte (siliciumdioxide of silica), hoe harder en duurzamer de keramische coating. Hoe harder de keramische coating, hoe hoger de krasvastheid.
(Voor de wetenschappers onder ons. Macroscopische stijfheid wordt meestal gekenmerkt door sterke intermoleculaire bindingen, maar het gedrag van vaste materialen onder druk is veel complexer. hangt sterk af van ductiliteit, elastische stijfheid, rek, sterkte, ductiliteit, ductiliteit en viscositeit.)
2. Met keramische coating hoeft u uw voertuig niet meer te onderhouden.
Een keramische coating beschermt de lak tegen schadelijke invloeden en houdt het voertuig in OPTIMALISEER CONDITIE. Dit is bijvoorbeeld te vergelijken met het beschermen van houten vloeren met goede olie. Goed vloeronderhoud en onderhoud door onmiddellijke verwijdering van schadelijke verontreinigingen (alcohol, vet, enz.), regelmatig stofzuigen/dweilen en routineonderhoud door de leverancier, is belangrijk om vloeren zo lang mogelijk fris te houden. organisatie. Het is niet anders dan de keramische coating aan de buitenkant van de lak, ondanks het feit dat de beschermende eigenschappen van de keramische coating bijzonder goed zijn. Het is belangrijk om vogelpoep onmiddellijk te verwijderen, uw auto regelmatig te laten wassen en periodiek te laten onderhouden door een professionele monteur. Een groot voordeel is dat de keramische coating het onderhoud zeer eenvoudig en snel maakt.
3. Een keramische coating is beschermd tegen steenslag
helpt alle stukken, maar een keramische coating beschermt niet tegen verpletterende stenen. Een keramische coating is niet dik genoeg en flexibel genoeg om de impact van een hoge snelheid te absorberen. Er zijn drie effectieve manieren om verpletterende stenen te voorkomen.
- Houd voldoende afstand tot je voorganger
De meeste rommel wordt veroorzaakt door te weinig afstand tot je voorganger. Hiermee worden kruimels niet volledig voorkomen, maar met voldoende tussenruimte wordt het risico op kruimels sterk verminderd. - Toepassingen van High Quality Paint Protection Film (PPF) Ofwel een transparante film speciaal ontwikkeld om de impact van stenen met hoge snelheid te absorberen. Dit is een bijzonder effectieve oplossing die niet alleen beschermt tegen vuil, maar ook zijn beperkingen heeft.
Veel duurder dan porseleincoating
Een auto hebben die volledig is uitgerust met PPF is erg duur. Als het specifiek de voorkant tegen plaksteen beschermt, breng alleen PPF aan aan de voorkant van de auto (voorbumper, kap, spiegelhoed). Dit bespaart aanzienlijk in de prijs.
4. Gloednieuwe auto’s kunnen direct worden voorzien van een keramische coating.
Je zou het verwachten, maar dat is het niet. Helaas worden de meeste nieuwe auto’s bij klanten afgeleverd met licht zwaar beschadigde lak. Hologrammen als gevolg van onjuist polijsten of krassen op was of schuren komen het meest voor. Het herstellen van schade is echter evenmin ontoereikend. Minstens 30% van de nieuwe auto’s is al beschadigd voor levering. Van kleine krasjes tot serieuze krassen. Meestal veroorzaakt door het transport en de opslag van voertuigen. Autobedrijven proberen zo min mogelijk tijd en geld te besteden aan het vakkundig repareren van deze beschadigingen, zodat de reparaties buiten goed te zien zijn, vooral in de zon. Van tijd tot tijd kunnen deze reparaties op de lange termijn ernstige lakproblemen veroorzaken.
Nieuwe auto’s zijn vaak op voorraad bij dealers en dealers. Meestal buitenshuis, maar in alle gevallen betekent het aanleggen van voorraden meestal dat de auto meerdere keren is gewassen. En meestal op andere manieren die een flinke impact hebben op de staat van de wasstraat en lak. Hierdoor ontstaan er (wax)krasjes. Dit geldt voor alle automerken, van Nissan en Volkswagen tot Ferrari en Aston Martin. Voordat de keramische coating wordt aangebracht, moet de autolak altijd zorgvuldig worden geïnspecteerd en voorbereid. Dit is belangrijk voor het resultaat, maar ook voor een juiste en duurzame toepassing van de coating.
5. Iedereen kan de keramische coating zelf aanbrengen.
Duurzame, hoogwaardige keramische coatings mogen alleen worden gekocht en aangebracht door getrainde en gecertificeerde professionals. Alleen wanneer de coating volgens strikte richtlijnen wordt aangebracht, kan de gewenste, beloofde kwaliteit en levensduur worden bereikt. Dit vereist diepgaande kennis en expertise op het gebied van coating en verwerking. Maar minstens zo belangrijk is het niveau waarop detailpersoneel volledig is voorbereid om de auto te coaten. Vergelijkbaar met de milieu-, ruimtelijke en klimatologische eisen waarop de coating van toepassing is. Als de detailvertegenwoordiger niet aan (gedeeltelijk) hoge eisen kan voldoen, is het probleem waarschijnlijk en zeer realistisch. Voorbeelden zijn problemen met de coating zelf, het eindresultaat en zelfs het lakken van de auto. Dit kan kostbaar zijn voor conditioners, klanten en merken.
Het merk benadrukt het vertrouwen in coatings en details, naast de (meerjarige) gegarandeerde certificering van deze coatings. Naast deze professionele coatings bieden de meeste merken ook “milde” coatings aan die voor iedereen beschikbaar zijn. Sommige bieden nog steeds een redelijk goede kwaliteit, maar kwaliteit en duurzaamheid kunnen niet worden gegarandeerd, en kwaliteit en duurzaamheid zijn niet te vergelijken met professionele coatings.
Zelf een consumentencoating aanbrengen lijkt misschien een goed idee, maar is in de praktijk meestal geen goed idee. Een goede voorbereiding en coating van verven kan nog steeds een grote uitdaging zijn. Inderdaad, bij gebrek aan een schone, stofvrije omgeving met de juiste kennis, machines, middelen en de juiste verlichting. Op internet ziet het er vaak veel eenvoudiger uit dan het in werkelijkheid is. Anderzijds is het een goed idee om een dergelijke coating te laten aanbrengen door een professionele en gecertificeerde detailvertegenwoordiger.
Ook weet deze detailfunctionaris welke consumentencoatings kunnen worden gebruikt om de beoogde kwaliteit te bereiken, wat een aanzienlijke besparing kan opleveren ten opzichte van professionele coatings.
Je spuit gewoon de keramische gecoate auto op het moment van schoonmaken.
Als je auto een beetje stoffig is, droog je de auto na het schoonmaken met lucht. Het reinigen van een veilige procedure is echter niet vereist.
In een keramische coating is alles veel gemakkelijker, maar het wordt veel sneller en heeft ook een groot resultaat. De eerste stap is om grof vuil uit de auto te spuiten. U zult waarschijnlijk schuim gebruiken in de tweede stap. Om vervolgens als het ware fijne vlekken uit de lak te verwijderen. We gebruiken voldoende microvezel en washandjes met de juiste samenstelling.
De washandschoen pakt fijn vuil op en spoelt het met een emmer af. Bij het wassen met alleen water, dus zonder zeep, is er onvoldoende smering tussen de lak en de washandschoen. Dit smeermiddel werkt als een barrière om te voorkomen dat de verf wordt bekrast. Dit is dus een belangrijk kenmerk van shampoo. Gebruik ook een speciale shampoo voor keramische coating. Deze shampoo zorgt ervoor dat de zelfreiniging, waterafstotendheid en vlekbestendigheid van de coating zo lang mogelijk behouden blijven en niet worden aangetast. Daarom is shampoo ook belangrijk voor de duurzaamheid van de coating.